Poradnik kupującego

Zapraszamy Państwa do zapoznania się  mini poradnikiem Kupującego.

Strona główna

Na stronie głównej Mikoma.pl znajdziecie Państwo najważniejsze informacje na temat naszego sklepu, naszej firmy, sposobu realizacji zamówienia i inne (O NAS, REGULAMIN, PORADY). Za pomocą funkcjonalnego i intuicyjnego paska menu wyszukacie Państwo poszukiwane produkty z naszego bogatego asortymentu (ONA, ON, YOUNG). W prawym górnym rogu jest dostęp do szybkiej wyszukiwarki produktów za pomocą wpisania wybranych słów. Powyżej wyszukiwarki znajdziecie Państwo link umożliwiający zalogowanie się na naszej stronie (Moje konto) a także szybki dostęp do zawartości koszyka wraz z informacją o kwocie Państwa koszyka. W centralnej części strony głównej znajdziecie Państwo aktualnie promowane produkty, klikając na zdjęcie od razu przechodzi się do konkretnych produktów. Poniżej znajdziecie Państwo odniesienia do pozostałych nowości w naszym sklepie a także promocji. Kliknięcie na poszczególne zdjęcie powoduje automatyczne przeniesienie do tych produktów. W dolnej części znajdziecie Państwo bezpośrednie namiary na naszych konsultantów, możliwość zapisania się do newslettera oraz przydatne informacje podczas zakupów (tabela rozmiarów, rodzaje bielizny).

 

Wyszukanie produktu

W naszym sklepie można wyszukać dany produkt na kilka prostych i intuicyjnych sposobów:

  1. Na stronie głównej w prawnym górnym rogu znajduje się okno szukaj, wystarczy wpisać szukany produkt np. biustonosz i zostaną Państwu zaprezentowane biustonosze w naszej ofercie. Można także wyszukiwać już po nazwie poszczególnego produktu np. piżama damska 724;
  2. Na stronie głównej należy najechać kursorem na wybraną kategorię ONA/ON/YOUNG. Po najechaniu wyświetli się lista asortymentu, należy kliknąć w daną nazwę np. figi i wyświetli się Państwu dostępny asortyment. Następnie po lewej stronie można jeszcze bardziej sprecyzować swoje poszukiwania (typ, producent, kolor, rozmiar, zakres cenowy);
  3. Z aktualnej oferty promowanej na stronie głównej – klikając w wyświetlany baner przechodzi się do wybranego produktu lub grupy produktów, które są aktualnie promowane przez nasz sklep;
  4. Z oferty prezentowanej na stronie głównej w oknie PROMOCJE i NOWOŚCI – klikając na wybrany produkt przechodzi się bezpośrednio do karty produktu.

 

Opis produktu

Dopełniamy wszelkich starań aby produkty prezentowane w naszym sklepie jak najlepiej odzwierciedlały ich wygląd rzeczywisty poprzez umieszczanie dobrej jakości zdjęć oraz szczegółowych opisów. W karcie produktu znajdziecie Państwo minimum jedno zdjęcie dobrej rozdzielczości, które można powiększyć a także poprzez najechanie kursorem na zdjęcie włączyć lupę, która umożliwia zobaczenie każdego detalu produktu. Obok zdjęcia znajduje się opis mający na celu przedstawienie charakterystyki produktu, do kogo ona głównie jest skierowana, jakie ma cechy niewidoczne na zdjęciu np. przyjemny, przewiewny materiał oraz wskazuje dokładny skład materiału.

W opisie produktu znajdziecie Państwo także dostępną kolorystykę oraz rozmiarówkę, informację o dostępności w naszym magazynie, cenę zawierającą podatek VAT oraz opcjonalnie inne produkty, które pasują do obecnie oglądanego.

 

Złożenie zamówienia

Chcąc zakupić dany produkt/produkty w naszym sklepie należy na stronie produktu wybrać następujące elementy:

  • Kolor
  • Rozmiar

Po wybraniu tych dwóch elementów należy kliknąć ikonę „Dodaj do koszyka”. W tym momencie pokazuje się Państwu aktualna zawartość koszyka, gdzie należy wskazać jaką ilość danego produktu Państwo kupują. W przypadku zakończenia zakupów należy przejść do dalszych pozycji koszyka. Jeżeli jednak nie zakończyli Państwo zakupów należy kliknąć ikonę „Kontynuuj zakupy” lub wybrać daną kategorię z paska menu. W trakcie dalszych zakupów w prawym górnym rogu wyświetla się Państwu aktualna wartość koszyka a po najechaniu kursorem na ikonę koszyka pojawi się zawartość koszyka.

W przypadku decyzji o zakończeniu zakupów na stronie koszyka należy przejść do pozostałych elementów niezbędnych do złożenia zamówienia:

Po wpisaniu prawidłowo wszystkich danych należy kliknąć w ikonę „Przejdź do potwierdzenia” gdzie system podsumuje całe Państwa zamówienie i poprosi o ostateczne złożenie zamówienia. Na Państwa adres e-mail zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie i podsumowaniem zamówienia. O każdorazowej zmianie statusu zamówienia zostaną Państwo powiadomieni e-mailem od nas.

 

Czas realizacji zamówienia

Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 14 dni roboczych (od momentu otrzymania potwierdzenia). Prosimy pamiętać, że termin otrzymania przesyłki = czas realizacji zamówienia + czas dostawy. W większości przypadków wynosi on 2 dni robocze.

 Koszty przesyłki

Poczta Polska - 15 zł
Poczta Polska przesyłka za pobraniem - 21 zł
InPost Paczkomaty - 11,90 zł
Kurier - 14,90 zł
Kurier paczka za pobraniem - 16,90 zł
paczka międzynarodowa - płatność wg cennika usług pocztowych www.pocztex.pl, dostępny w formularzu zamówienia po wybrani odpowiedniego kraju.


Przy zamówieniach na kwotę wyższą niż 200 zł (kwota zamówionego towaru bez kosztów przesyłki) - koszty przesyłki InPost Paczkomaty (płatność przelewem) - dostawa GRATIS!

Przy zamówieniach na kwotę wyższą niż 300 zł (kwota zamówionego towaru bez kosztów przesyłki) - koszty przesyłki Poczty Polskiej oraz kurierem pokrywa sklep.

Istnieje możliwość osobistego odbioru zamówienia w siedzibie firmy na ul. Kopaniana 54/56 w Poznaniu lub w sklepie firmowym na ul. Gwarna 3 w Poznaniu oraz w Galerii Sucholeskiej w Suchym Lesie.

 Przesyłka pocztowa

Czas dostarczenia paczki przez Pocztę Polską to 2-7 dni. Doręczyciel przynosi przesyłkę pod wskazany adres w godzinach od 8-20, nie ma możliwości wyboru godziny dostarczenia. W przypadku braku odbiorcy w mieszkaniu pozostawia awizo i zamawianą bieliznę można odebrać na poczcie w ciągu 14 dni roboczych.

Jeżeli nie otrzymasz paczki ani awizo w ciągu 7 dni prosimy o kontakt z Urzędem Pocztowym, czasami zdarza się, że awizo zaginie lub doręczyciel nie ma możliwości zostawienia awizo (np. domofon na klatce mieszkaniowej). Do odebrania przesyłki nie jest niezbędne awizo ani numer przesyłki, wystarczy dowód osobisty. Nie mamy możliwości monitorowania drogi przesyłek pocztowych, a ustną informację na poczcie może uzyskać tylko adresat. Zaginięcie paczki zdarza się niezwykle rzadko. Jeżeli przesyłki dla Państwa nie ma do odebrania w Urzędzie Pocztowym po 7 dniach roboczych od nadania, należy skontaktować się z nami pod adresem sklep@mikoma.com.pl.

 Przesyłka za pomocą PACZKOMATY24/7 - InPost

koszt wysyłki – 9,90 zł (maksymalna waga przesyłki to 12 kg)

UWAGA! Do skorzystania z usługi Paczkomaty 24/7 niezbędne jest założenie konta użytkownika na stronie internetowej operatora - Paczkomaty24/7

 

 Przesyłka kurierska

Czas dostarczenia przesyłki przez kuriera - do 48 godziny od momentu nadania przez nas paczki. Przesyłka w ciągu 24 godzin znajdzie się w najbliższym dla odbiorcy przedstawicielstwie firmy kurierskiej. Aby kurier dostarczył przesyłkę wymagana jest obecność w domu osoby upoważnionej do odbioru paczki. Można ustalić przybliżony czas dostarczenia przesyłki pomiędzy godziną 10-21. W przypadku nieobecności adresata można przesyłkę odebrać osobiście bądź zamówić kolejne doręczenie na swój adres. Kolejne doręczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, jest wykonywane nieodpłatnie. Termin na odbiór przesyłki wynosi 3 dni i jego bieg rozpoczyna się od dnia następnego po awizowaniu przesyłki. Brak pozostawionego awizo nie świadczy o braku próby dostarczenia przesyłki.

Prawo odstąpienia od umowy

1. Każdemu klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu Cywilnego i korzystającemu ze sklepu internetowego www.mikoma.pl przysługuje - na podstawie przespisów prawa - prawo do odstąpienia od zawartej umowy zakupu towaru, bez podania przyczyny, w terminie opisanym poniżej.

Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać wysłane na adres:
MIKOMA Sp. z o.o. Sp.k., ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań

2. Termin:
Prawo do odstąpienia przysługuje konsumentowi w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu otrzymania przez konsumenta towaru. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu na adres podany powyżej. Towar należy zwrócić w przeciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, jeżeli jest to możliwe prosimy o odesłanie w oryginalnym opakowaniu i metkami. Prosimy o wypełnienie przesłanego wraz z towarem Oświadczenia w sprawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

3. Zwrot świadczeń:
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy. Zakupiony towar należy zwrócić w przeciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy na poniższy adres:
MIKOMA Sp. z o.o. Sp.k., ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań

4. Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

5. Koszty zwrotnego dostarczenia towaru obciążają konsumenta, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez www.mikoma.pl świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta.

6. Jednocześnie informujemy, że nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem, zwrot świadczeń następuje zgodnie z wskazaną opcją w oświadczeniu od odstąpieniu od umowy na odległość.

7. Koszty przesyłek wynikłych z błędnej realizacji zamówienia przez www.mikoma.pl pokrywa sprzedawca.

8. Niedopuszczalne jest dokonywanie zwrotu rzeczy, w wyniku realizacji prawa do Odstąpienia od umowy zawartej na odległość w sklepach stacjonarnych MIKOMA.

9. W przypadku chęci wymiany zamówionego towaru należy zwrócić towar zgodnie z procedurą "odstąpienie od umowy zawartej na odległość" i złożyć ponownie zamówienie w sklepie www.mikoma.pl

Jak postępować jeśli zamówiony towar dotrze do mnie uszkodzony?

1. Wszystkie towary dostępne w sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i posiadają gwarancję jakości producenta.

2. Sprzedawca odpowiada względem Kupującego jeżeli rzecz sprzedana na wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964, nr 16, poz. 93 z późn. zm., a zatem Reklamacja towaru może nastąpić ze względu  na wadę fizyczną, którą polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową lub ze względu na wadę prawną, w szczególności jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej.

3. Kupujący może złożyć reklamację, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.

4. Zwracane produkty nie powinny nosić śladów używania, w razie posiadania prosimy odesłać oryginalne opakowanie oraz ometkowanie.

5. W takim przypadku Klient powinien odesłać towar pod adres sklepu: MIKOMA Sp. z o.o. Sp.k., ul. Kopanina 54/56 60-105 Poznań.

6. Do przesyłki prosimy dołączyć otrzymany rachunek, na którym prosimy umieścić informacje o reklamacji. W przypadku braku rachunku prosimy o przesłanie pisma reklamacyjnego dodatkowo zawierające dane zamawiającego (imię i nazwisko, adres) oraz numer zamówienia. Koszty przesyłki reklamowanego towaru pokrywa klient. Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Koszty odesłania reklamacji zostaną zwrócone po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.

7.Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Sklep przesyłki z reklamowanym towarem (jeżeli z uzasadnionych przyczyn reklamacja będzie rozpatrywana dłużej powiadomimy o tym klienta). W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru), Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru oraz przesyłki lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru.

8. Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie towarów dostarczonych z zamówionymi, oglądanymi na stronie internetowej Sklepu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora Klienta.

9. Bielizna, której reklamacja nie zostanie uznana, będzie odesłana na koszt klienta.

Życzymy udanych zakupów!